جشنواره تزئین سفره هفت سین با عنوان رنگین کمان نوروز در مهریز برگزار می شود


یزدفردا :زارع از مهریز :مدیر آموزشگاه راهنمایی نمونه آیت الله خاتمی مهریز گفت:جشنواره تزئین سفره هفت سین با عنوان رنگین کمان نوروز با شرکت کلیه دانش آموزان این آموزشگاه و با مشارکت و همراهی پدر بزرگها و مادر بزرگها در روزهای پایانی سال در آموزشگاه راهنمایی نمونه آیت الله خاتمی مهریز برگزار می شود.

بمانعلی شفیعی یادآوری سنتهای گذشته و تلاش در جهت زنده نگه داشتن سنت های در حال فراموش لحظه تحویل سال و نوروز و یادآوری آنها به دانش آموزان را از اهداف برگزاری این طرح ذکر نمود و گفت: با اجراء این طرح در نهایت مطالبی به صورت مکتوب و عملی به عنوان میراث فرهنگی و مکتوب به دست می آید.

وی افزود: این طرح در نخستین جلسه ای که به همین منظور در آموزشگاه برگزار شد مورد استقبال دبیران قرار گرفت و مقرر گردید اجرای نهایی آن به صورت همایش یک روزه به صورت زنده و با شرکت کلیه دانش آموزان و والدین به ویژه پدر بزرگها و مادر بزرگها و کلیه کادر آموزشگاه در روزهای پایانی سال در آموزشگاه برگزار شود.

مدیر آموزشگاه راهنمایی نمونه آیت الله خاتمی مهریز با تشریح مراحل طرح رنگین کمان نوروز گفت: در اجرای این طرح که به صورت ابتکاری و برای نخستین بار در استان برگزار می شود مدیر، معاون، دبیران هنر، حرفه و فن، امورتربیتی، و سرپرستان آموزشگاه هماهنگی و همکاری لازم را با دانش آموزان خواهند داشت.

شفیعی با بیان اینکه اجرای این طرح به صورت گروهی است گفت: دانش آموزان به صورت دلخواه و آزاد در گروههای هفت نفره قرار گرفته و پس از انتخاب اعضای گروه اسامی خود را به آموزشگاه ارائه می نمایند.

وی افزود: اعضاء گروهها در مدت زمان مشخص شده تا اجرای همایش مطالب و کارهای عملی در رابطه با اجرا و تزئین سفره هفت سین را از منابع مختلفی چون والدین، کتاب، اینترنت و مجلات استخراج نموده و به صورت مکتوب در قالب جزوه در روز اجرای همایش در غرفه خود به نمایش می گذارند.

شفیعی اظهار داشت: خروجی این طرح ابتکاری در نهایت به صورت مکتوب و عملی خواهد بود که می توان از آن به عنوان میراث فرهنگی استفاده نمود.
وی خاطر نشان نمود:اجرای نهایی این طرح به صورت جشنواره در روز سه شنبه بیست و پنجم اسفند ماه با حضور مسئولین استان و شهرستان برگزار خواهد شد.

یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا